6 sebab kenapa anda perlu ambil ESP

Sejak awal tahun 2012 ni saya jarang tinggalkan ESP waktu sarapan. Kadang saya hanya bersarapan dengan ESP+Mealshake sahaja gara-gara kelam kabut menguruskan anak-anak sekolah.  Tapi saya masih rasa full sehingga jam 11 pagi, biasanya belum pukul 10 perut saya dah mula 'menyanyi'.

Apa istimewanya ESP ni?  Kenapa saya suka sangat ESP ni? Mula-mula sekali saya nak bagitau, ESP ialah protein iaitu Energizing Soy Protein.  Kenapa protein penting?
kredit
  • Protein adalah makanan terpenting untuk badan kita. Tubuh badan kita terdiri daripada protein seperti tulang, kulit, rambut, otot-otot, organ-organ, plasma, antibody, enzim, hormone, haemoglobin dan sel-sel. Keseluruhan sel-sel (anggaran jumlahnya 60 trillion) yang membentuk tubuh badan, semua bergantung kepada protein untuk menjalankan fungsinya seperti Membina sel-sel baru, Menggantikan tisu-tisu badan yang lama@tua dengan tisu-tisu yang baru, Menggantikan tisu-tisu yang rosak @ cedera dengan tisu-tisu yang baru.
  • APA yg BEST tentang ESP ?merupakan Sumber “Protein Lengkap” dengan 9 amino asid penting yang tidak boleh dihasilkan oleh badan dan sukar diperolehi dari diet seharian, Berasakan tumbuhan (non-GMO soya) yang semulajadi rendah lemak dan bebas kolesterol Dan Terbukti secara klinikal dapat mengekalkan tenaga berjam-jam lamanya untuk kehidupan yg aktif, disamping Membantu mengekalkan kepejalan otot, pemulihan tisu badan dan fungsi enzim dan hormone yang sempurna. ESP juga Membantu mengekalkan paras gula yang normal dalam darah.Kandungan lemak dlm ESP sangat minum iaitu (1gm) Dan Tanpa laktosa di mana kadar penghadaman yang tinggi dan diserap terus ke dalam darah. Dan plg penting tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna dan pengawet, Mengandungi 5 vitamin B, 2 mineral dan 8 gram karbohidrat untuk tenaga
  • Kelebihan ESP Menjadikan kulit muka cantik, halus,gebu dan berseri, Bantu hilangkan parut jerawat di muka, Memberi tenaga berpanjangan menjadikan badan semakin sihat dan kurang letih, Menganjalkan kulit dan menganjalkan kembali payudara yang kendur, Cepat kenyang dan membantu dalam pengurusan berat badan.ESP juga Menyokong kesihatan imunisasi badan, mengawal paras kolesterol dan menyokong kesihatan jantung dan prostat.
  • ESP membantu penyusuan susu ibu. Susu yang terhasil lebih pekat dan bayi cepat kenyang. Owh..ada tips istimewa khusus untuk ibu menyusu, kalau anda berminat jangan lupa emel saya ye.
  • ESP lebih menjimatkan berbanding jika anda amalkan pengambilan air soya yang dijual dalam kotak. Malah lebih terjamin kualitinya kerana ESP dihasilkan dalam suhu yang terkawal, suhu yang tinggi boleh memusnahkan protein soya. Jadi tak payah susah payah nak buat air soya sendiri di rumah yang dimasak dengan suhu tinggi.
  • ESP jika diambil bersama supplement2 lain akan bantu penyerapan yg lebih baik semua supplement yg kita ambik..cepat menyerap dan kesan yg lebih baik berbanding mereka yg tak ambil bersama ESP. 
Kesimpulannya : ESP soya protin terbaik dgn membekalkan 9 asid amino penting utk pertumbuhan sel, bantu penyerapan lbh baik sume supplement,beri kesan yg optimum dan cepat berbanding yg xambil dan sgt sedapppp.. :)
___________________
Jadi tak mustahil kenapa  Shaklee ni merupakan supplement No 1 di US. Ada yang tanya: boleh tak kalau ambil vitamin shj tanpa ESP?  Jom kita baca apa kata cik puan puteri yang berpengalaman menggunakan produk ini.
~~~~~~Pautan
Puteri Yusof.Esp bantu sihatkan sel. Sel yg sihat dpt serap vitamin lain yg awak amek tu dgn lebih baik. Kalo sel tak sihat, vitamin amek masa lebih lama utk diserap dan efektif. Sbb tu saya suggest amek esp skalik...Kenapa esp shaklee, psl ianya confirm bersih selamat non gmo dll. Kalo beli homemade soya pun tak seasli esp. Bonusnya kulit gebu, anjal,
~~~~~~

Comments