Awet muda dan kulit lembut berseri

kredit kepada mommyLyna
Semua orang inginkan kecantikan, terutama pada kulit wajah dan penampilan. Wajah yang segar, ceria, bukan saja menyenangkan empunya diri tapi juga orang sekelilingnya.
Oleh itu kami menyediakan set wajah berseri Shaklee bagi menadpatkan wajah yang segar, ceria, licin dan kurang masalah. Set D ini terdiri dari:
  • B Complex
  • Vita-C
  • Vita-E
Vita-C dan Vita-E adalah gabungan antioksidan yang powerful, bermanfaat untuk menghapuskan radikal bebas dalam tubuh. Vitamin E menjadikan seseorang nampak muda kerana ia menghalang perkembangan sel penuaan.
Gabungan vitamin-vitamin di atas berguna untuk mencegah jerawat dan melupuskan parut jerawat baru. Menjadikan wajah lebih berseri dari dalam.
Sekarang ni kalau kita tengok di mana-mana… heboh orang menyebut-nyebut tentang kolagen, vitamin C, vitamin E anti-oksidan, dan sebagainya.

Apakah kolagen?
Kolagen adalah rangkaian protein semulajadi utama yang terdapat dalam tubuh mamalia. Ia memberi kekuatan dan kekenyalan kepada otot. Kulit kita juga mengandungi kolagen yang membuatkan ia anjal dan tegang. Kolagen yang berkurangan menyebabkan keanjalan seamakin kurang dan kulit mula berkedut.
Kolagen ni umpama spring tilamlah. Tanpa spring tilam akan melendut ke bawah. Tanpa kolagen, struktur protein dalam badan kita menjadi lemah. Contoh paling senang dilihat ialah pada kulit. Senang nampak kusam, sagging dan berkedut kan?
Untuk menjadikan kolagen kuat stabil, vitamin C pula diperlukan.
Vitamin C dan Vitamin E bergabung sebagai antioksidan bagi memastikan radikal bebas dalam tubuh dibunuh, menghasilkan sel yang sihat, sekaligus mencantikkan penampilan.
Bagi menjaga kelembapan dan pembinaan sel kulit, vitamin B complex pula mengambil bahagian.
Oleh itu Set D (wajah berseri @ skin care) disusun dengan rangkaian vitamin-vitamin B complex, vita-C dan vita-E bagi memberikan sepenuhnya vitamin keperluan untuk kulit yang sihat dan cantik. Sekiranya anda memerlukan lebih, anda boleh mengambil Energizing Soy Protein sebagai tambahan untuk menyokong pembentukan kolagen, sekaligus menjadikan kulit lebih anjal, kenyal, gebu dan putih berseri.

Umi nak kongsikan pengalaman dan resepi untuk kulit berseri yang diberi oleh seorang kawan di FB.
Wahh.. ada resepi face masker lagi! Jom kita cuba...!
Hubungi umi di 013-3623889 atau emel ke norasiah99@gmail.com untuk maklumat lanjut.

Comments