Persediaan ibu menyusu menghadapi puasa Ramadhan

Bulan Ramadhan bakal tiba. Walaupun sekarang ni baru nak masuk Syaaban, ibu-ibu perlu buat persediaan.  Bukan sahaja persediaan untuk menyambut hari raya (beli baju dan sebagainya), persediaan untuk berpuasa mesti difikirkan juga.

Bagaimana pula untuk ibu menyusu? Tentu risau jika susu merudum bulan puasa ni kan?  Umi nak kongsikan sedikit cadangan persediaan khusus untuk ibu yang menyusu.  Yang tak menyusu pun boleh ambil manfaat ilmu buat bekalan hari kemudian hehe..

Pernah dengar Performance Drinks(PD)?

Secara ringkasnya PD ini:
  1. Minuman anti dehidrasi seperti hundredplus tetapi kandungan gula & glukosnya kurang.
  2. Berperisa oren yang sedap dan digemari sekeluarga.
  3. Boleh dinikmati seisi keluarga.
  4. Semasa berpuasa tak perlu nak minum kembung2 semasa sahur, cukup minum sekadar hilang haus bersama segelas performance drink.
  5. Sesuai untuk ibu mengandung yang tak boleh minum banyak2 takut muntah.
  6. Amat bagus diberikan kepada anak-anak sekiranya mengalami demam.

Beberapa testimoni pengguna yang telah mendapat manfaat penggunaan PD ini:

Salam sayang

zaza (mom of syaura, baby dia baru 5 mons ++, fully breasfeed)"rupanya penat berpuasa masa breastfeed baby adalah lapan kali penat puasa time pregnant ok.saya pun cuak juga before puasa, takut2 kalau bekalan susu merudum takut letih sangat2 ke jadi saya pun membeli performance drink dari kak laila..saya start minum masa hari kedua yang saya tak puasa tu la sebab saya rasa masa tu saya dehydrate kot tu yang pening2mane taknye, lepas berbuka pukul 8 malam terus tidur sampai sahur,memang tak sempat nak minum air banyak2 alhamdulillah sejak tu saya rasa ok, dah tak berapa letih yang penting bertenaga sepanjang hari, boleh meeting sana sini, jalan sana sini tak macam first day puasa, pucat lesi, pening, nak tumbang la. hoh lembik macam sotong" (dicopy dari her blog)


note : zaza beli Performance drink hari ke-2 puasa, so mmg rasa perbezaannya.


Puan Saadiah (berniaga dibulan Ramadhan) "Alhamdulillah lain rasanya, lebih bertenaga selepas minum Performance Drink. Saya minum waktu sahur & berbuka. Beginilah berniaga, selalu terdedah tengah panas. Tak lah rasa kering sgt tekak & kepala pun tak pening. Alhamdulillah. Semua keluarga minum Performance Drink. Saya juga cadangkan pada kawan2"


Kunaz (mom of Irfan 3 mons - fully breastfeed baby)
Ok, sebelum bulan puasa saya dah try puasa sehari, puasa ganti time awal2 pregnant dulu (morning sickness teruk dowh). Dulu kan jadual pumping saya start kul 7 pagi lepas punch card. Before pam, saya bese minum malt drinks dulu, and after pam minum air masak. So masa 1st time pam masa puasa, abih pam jek saya rasa resah. Resah sebab tak dapat nak minum air. Dah berkali2 decide nak berbuka, dari kul 7 pagi sampai kul 11 pagi, dok sibuk cakap kat ofismate nak berbuka. Pastu Kak Laila introduce performance drink dari Shaklee. Mende alah tue bukan untuk banyakkan susu yer, tapi untuk keep us hydrated (ala2 100 plus) so that kite takdela haus yang melampau atau mati terjelir lepas pam. So 1st 3 days puasa memang mantap abih aah.


Hubby pun kesian gak. Terpaksa puasa 8 hari kat offshore. Penat ok kontraktor wireline puasa kat offshore, kalau client leh tahan lagi, setakat coordinate contractor. Hubby pun minum performance drink hari2 and alhamdulillah penuh jek puasa dia kat offshore tue.

kredit kepada N, cery dan elaila

"....Shaklee Perfomance offers immediate hydration and sustained energy in a great-tasting, thirst-quenching Orange flavor. Just mix in water. Drink 8 ounces for each 15 to 30 minutes of activity for more energy, lasting stamina, and proper hydration.Shaklee Performance delivers that right amount of fluids, electrolytes, and carbohydrates so that it enters the bloodstream quickly and stays there longer. keeps your blood volume up, and your heart rate down, Equaling more stamina..."

Berminat? Hubungi umi di 013-3623889 atau emel kepada norasiah99@gmail.com untuk harga istimewa.

Comments