Lama menyepi

Assalamualaikum semua. minta maaf lama sangat saya menyepi dari tulis di blog ini.  Hinggakan rasa takde semangat nak sambung tulis kat sini huhu..bila dah lama sangat cuti dan rehat dari menulis.

3 februari 2016 merupakan tarikh yang tak dapat dilupakan apabila pertama kalinya (dan terakhir mudah-mudahan) saya terpaksa melalui pembedahan kelahiran atau bahasa mudahnya czer.  Ngeri kalau dikenangkan kembali detik tersebut.  Pembedahan secara emergency kerana baby secara tiba-tiba berpusing semula naik ke atas dan tidak masuk ke saluran sepatutnya walaupun bukaan rahim sudah 10cm!  Allah sahaja yang tahu bagaimana ngeri dan takutnya saya ketika itu. Pengalaman itu akan saya simpan kemas-kemas dalam lipatan sejarah sebagai pengalaman yang cukup menakutkan.

Alhamdulillah akhirnya baby yang nak sangat keluar 'ikut tingkap' ni sudah menginjak usia 2 bulan. Berat badan sudah 5.6kg rekod tumbesaran yang jauh meninggalkan rekod abang-abang sebelumnya.  Walaupun baby lahir dengan berat hanya 3.17kg yang merupakan antara yang paling kecil berbanding anak-anak lelaki saya yang lain.

Comments