Sumbangan untuk mangsa banjir

Kami turut berkongsi kesedihan dan keperitan yang dialami mangsa banjir di Kelantan terutama di Kuala Krai dan Gua Musang.

Alhamdulillah ramai yang tampil memberi sumbangan. Tak kurang juga kami dapat bertemu dengan ramai dermawan di kalangan non muslims.

Antaranya pengurus gudang Summit Co. yang pemyrah memberi sumbangan diapers dan maternity diapers. Juga berus gigi, ubat gigi dan beberapa barangan keperluan bayi. Saya terkejut melihatkan diapers yang diberi...mulanya kami ingat hanya 1 pallet( yang sangat banyak lebih 200beg diapers) tapi 5 pallets! MasyaAllah. ..SubhanaAllah. ..

Ramai lagi tauke dan boss company yang pemurah seperti Jakel, Mydin, pembekal barangan kelengkapan sekolah dan pelbagai lagi. Tak tersenarai di sini...sumbangan melimpah ruah. Berulang kali saya mengangkut barang barang sumbangan ini dengan innova, malah kami terpaksa tempah lori untuk mengangkut barang tersebut.

Di rumah mak mertua, kami kerjakan pinggan mangkuk dan kelengkapan memasak di dapurnya. Anak-anak seronok tolong balutkan pinggan mangkuk kaca ni.

Comments