Keperluan vitamin untuk ibu berpantang

Lazimnya ibu-ibu yang hamil akan diberikan beberapa supplement bagi membantu si ibu melalui tempoh hamil dengan mudah dan bertenaga.  Menjadi kebiasaan untuk setiap ibu menerima senarai supplement yang perlu diambil sepanjang tempoh kehamilan, di samping ibu dinasihatkan supaya menjaga pemakanan, pastikan minum susu, ambil makanan seimbang, rehat secukupnya, menjaga kebersihan, stabil emosi dan sebagainya.

Selepas melahirkan, ibu lebih banyak menumpukan masa dan perhatian kepada anak yang baru dilahirkan.  Kadang kala si ibu agak terlupa untuk menjaga kesihatan diri sendiri.  Di tambah pula dengan berbagai 'nasihat' yang salah tentang pantang larang makan ibu ketika dalam pantang.  Ada yang melarang si ibu minum banyak air takut urat kembang, ibu dilarang makan sayur tertentu takut sejuk, kembung dan sebagainya.  Hairannya, versi berpantang ini berbeza mengikut kaum, daerah dan keturunan!

Saya juga alami perkara yang sama. Namun doktor zaman moden ini mempunyai pandangan yang berbeza.  Malah doktor menggalakkan kita supaya minum banyak air, makan sayur dan buah-buahan.  Maklumlah ibu dalam pantang juga perlu menyusukan anak.  Malah saya pastikan saya tiada masalah penyusuan sejak hari pertama melahirkan anak.  Sebab itu saya perlu ambil air secukupnya, minum kerap dalam kuantiti yang sedikit.  Kesihatan perlu dijaga, susu untuk anak pun kena diambil berat!

Syukurlah sekarang ini ada pilihan yang lebih sihat, lebih mudah malah lebih jimat.  Ibu-ibu boleh mengamalkan set vitamin untuk berpantang, bukan sahaja untuk kesihatan si ibu malah membantu ibu menjayakan penyusuan anak.  Seboleh mungkin kita nak menyusukan anak, tapi badan sendiri mesti bertenaga dan sihat.  Jangan sibuk nak menambah susu badan tapi gigi ibu luruh semua sebab tak cukup kalsium!


Untuk pilihan yang lebih jimat, selamat dan berkesan, ibu-ibu boleh memilih set berpantang Shaklee.  Ramai yang telah mencuba dan sangat berpuas hati.  
Hubungi saya untuk tempahan dan maklumat lanjut.

Comments

AZLINA said…
Assalamualaikum Nor, memang tgh hot Shaklee ni kan, mcm2 produknya..anak sedara akak pun jd ejen tp akak x pernah cuba. mcm best je produk utk ibu ni :))