Monday, November 19, 2012

  Keperluan vitamin untuk wanita

Ramai juga wanita di luar sana yang bertanya vitamin apa yang sesuai untuk mereka. Kebanyakannya fokus kepada vitamin untuk kecantikan kulit. Ye lah...wanita dan kecantikan ibarat roti yang telah disapu dengan mentega; tak bisa dipisahkan!
Hihi...tiba-tiba saya teringat kata-kata pepatah moden ni yang saya kutip dalam salah satu filem Indonesia yang pernah saya tonton awal tahun 1990an dulu.  rasa sangat tepat kata pepatah tu, roti bila dah disapu mentega memang tak dapat dipisahkan lagi kan?

Ok, cukup melalut...sekarang saya nak jawab soalan wanita-wanita anggun yang bertanya soalan tadi; vitamin apa yang sesuai untuk mereka yang pentingkan penjagaan kulit wajah. Saya cadangkan anda mabil set skincare yang mengandungi vitamin E, B complex dan Vitamin C.

Kenapa perlu ketiga-tiga vitamin ini?
Secara ringkas, vitamin C diperlukan untuk bina kolagen. Kolagen untuk apa? Kalau kurang kolagen maka kita cepat kedut, cepat nampak tua.
Vit E antioksida, nyahkan radikal bebas punca penyakit. B complex pula perlu untuk
  • Sebagai pelembap
  • Mencegah pigmentasi
  • Melambatkan tanda penuaan
  • Mengubati jerawat
Untuk kesan yang lebih sempurna, saya cadangkan ambil ESP dan GLA. Kenapa ESP? ESP bagus utk pertumbuhan sel baru, bila sel sihat baru vit lebih mudah diserap.
GLA untuk stabil hormon. kaum wanita ni banyak yang tak stabil hormon, sebab tu cepat emosi, cepat merajuk dan sebagainya. GLA ni supplement yang wajib diambil bila umur masuk 30an. Bagi anda yang mengalami masalah jeragat terutama selepas melahirkan anak, maka saya galakkan anda amalkan GLA Shaklee, ia membantu menstabilkan semula hormon anda dan insyaALLAH tiada lagi jeragat!
Kalau lambat ambil nanti sel badan lagi cepat menyusut. Jadi kita akan jadi lebih tua dari usia sebenar.
Banyaknya vitamin perlu diambil?
Ya, memang betul tu. Ibarat sehari kita makan nasi, lauk, ikan, sayur, buah semua tu bagi memenuhi keperluan nutrisi tubuh. Kenapa tak ambil nasi sahaja,  tak payah susah ambil lauk semua? Sebab nasi hanya ada karbohidrat, kita juga perlukan protein, serat dan sebagainya.
Begitu juga dengan pengambilan supplement, tiada satu supplement yang lengkap ada semua kandungan nutrisi yang kita perlukan.

Nak mudah lagi? Ambik Collagen Powder untuk kesan lebih cepat dan ketara.
Cuba buat kira-kira...mana lagi jimat? Ambil collagen ke ambil vitamin (vit e, vit C, GLA, ESP)?
Nak tahu cara yang lebih jimat? Shhh... tak boleh publish kat sini, hubungi saya untuk maklumat lanjut!

Jika perlukan maklumat lanjut, sila hubungi:




0 comment

 

Jom masak bersama anak-anak! Copyright © 2010 DapurAulad.blogspot.com