Tips minum air yang betul

Ramai yang 'complaint' susah nak minum banyak air sebab bila banyak minum maka akan kerap ke bilik air.
Aha...tahu kenapa? Ibarat kita siram air ke pokok, bila disiram dengan air yang banyak, air akan melimpah dan tak semua diserap oleh pokok. Begitu juga dengan badan kita, banyak air yang dimunum sekaligus bukan semua akan diserap badan. Bahkan akan lebih banyak dibuang.

Bagaimana cara minum air yang betul supaya tak kerap ke tandas?
Saya dah apply tips ini sejak beberapa bulan yang lalu, memang berkesan! Jadi saya dapat minum air dengan banyak iaitu 3liter sehari mengikut saranan yang disyorkan tanpa perlu berulang ke bilik air.

Nak tahu caranya?
Mudah aje iaitu pastikan kita minum sedikit sedikit tetapi kerap. Contohnya saya cuba habiskan 500ml dalam masa 2 jam. Dengan cara ini saya dapat minum 3liter air sepanjang hampir 12jam sehari. Mudahkan?

Tak percaya? Cuba dulu baru tau menjadi ke tidak...!

Nak mudah lagi...saya minum Performance Drink supaya tak perlu minum banyak air tapi badan tetap rasa segar dan bertenaga, terutama ketika berpuasa.


Comments

nurmisnan said…
benar tuh cara minum air sis.. jangan minumsekali gus tetapi sedikit demi sedikit...

wow.. performance drink energy.. nak ride basikal bagus nih.. hik3
Ros said…
Assalamualaikum,

Salam ziarah..selamat hari raya...
Nor said…
Nur Misnan: memang rasa bertenaga minum air PD ni, kurang melepek walau berpuasa. anak-anak saya suka air ni.
Nor said…
Ros: Salam...selamat hari raya juga buat Ros