Testimonial, clinical test dalam Shaklee

Banyak pengeluar produk kesihatan yang mendakwa bahawa produk mereka menjalani ujian klinik (clinical test) dan seumpamanya bagi meyakinkan pengguna.  Begitu juga dengan testimoni yang disiarkan, kadang kita jadi ragu dan tertanya-tanya: betul ke, atau hanya lakonan semata-mata.

Begitu juga dengan supplement Shaklee. Ramai yang bertanya dan ingin tahu. Jom baca sini untuk penjelasan dan maklumat lebih tepat.
kredit

Shaklee dikatakan terbukti berkesan adalah kerana ia menjalani ujian klinikal dan diterbitkan dalam jurnal saintifik yang menjadi rujukan pada saintis. Ramai orang/produk boleh claim ‘ujian klinikal’ tapi berapa banyak yang boleh memberi bukti bertulis dan diterbitkan di peringkat antarabangsa?
Shaklee bukan berdiri atas pilihan ramai, tapi dorongan sains.

Antara jurnal2 saintifik yang pernah menerbitkan kajian tentang Shaklee ialah:
JAMA
The American Journal of Clinical Nutrition
The American Journal of cardiology
jurnal of nutrition
journal of clinical endocrinology and metabolism
Shaklee juga telah menjalankan kajian yang dinamakan ‘Shaklee Landmark Study’ dengan kerjasama UC Barkeley School of Public Health untuk menilai tahap kesihatan jangka panjang pengguna Shaklee.
Kajian ini menunjukkan mereka yang mengambil suplemen Shaklee memiliki tahap kesihatan yang lebih baik berdasarkan 4 penanda biologi ini:
shaklee 2007 landmark study result


 

Comments