Kerja memasak kini lebih mudah dengan Basic H

Waktu yang paling sibuk bagi saya adalah ketika di dapur menyiapkan makan malam untuk keluarga. Balik dari kerja sekitar jam 6 petang dan ambil anak-anak dari taska, baru saya masuk 'office' kedua saya tu. Agak 'rushing' juga kejarkan masa sebab kami target nak selesai makan malam sebelum waktu solat maghrib.  Biasanya saya akan pesan pada anak supaya keluarkan ikan dari freezer terlebih dahulu. Kadang kala susah juga nak 'decide' apa benda nak suruh anak keluarkan siap-siap dari freezer sebab saya sendiri tak de idea nak masak apa. Jadi bila dah sampai rumah baru geledah cari bahan mentah yang ada dalam freezer untuk di masak.

Oleh kerana masa agak suntuk, memang agak kelam kabut nak memasak. Bila dah kelam kabut tu otak tak boleh berfikir dengan baik; akhirnya jadilah menu yang serba ringkas dan 'masak-apa-aje-yang-sempat'.

Tapi sekarang tidak lagi dengan bantuan Basic H!  Wahh gembiranya saya sebab waktu penyediaan lebih pendek, saya dapat tumpukan perhatian di dapur. Baru seronok memasak!

Bagaimana Basic H membantu?

Saya keluarkan ikan dari freezer (ikan dlm plastik) dan rendam dalam air yang dititiskan dengan Basic H ini.  Ternyata ikan tersebut lebih cepat defrost dan boleh dimasak seperti biasa. Ujikaji yang pernah saya lakukan untuk membandingkan kesan penggunaan Basic H: ia dapat menjimatkan masa hampir 2 kali ganda berbanding tanpa Basic H.

Tips
Oh ya, saya ada tips untuk mempercepatkan lagi defrost ikan yang direndam ni. Kalau anda berminat nak tahu tips tersebut, jangan lupa emel saya ye!

Adakah ia selamat digunakan?
Saya juga rendamkan sayur dan buah-buahan menggunakan Basic H. Lebih yakin akan kebersihan sayuran dan buah tadi kerana Basic H ini dibuat daripada minyak jagung, yang penting ia :


  • Tidak bertoksik
  • Tanpa gas beracun
  • Tanpa bahan kimia berbahaya
  • Tanpa bahan pewangi
  • Lembut pada tangan
  • pH seimbang
  • Tanpa klorin
Tahukah Anda?
Kebanyakan bahan pencuci serbaguna mengandungi toksin yang boleh meresap ke dalam badan melalui kulit atau sistem pernafasan. Bahan pelarut sintetik boleh mengganggu keseimbangan hormon. Bahan pelarut organik seperti butyl cellosolve merupakan sejenis neurotoksin dan bahan yang merengsakan hidung. Morfolin merupakan bahan toksin yang boleh merosakkan hati dan ginjal. Ammonia yang terkandung dalam bahan pencuci kaca merupakan sejenis bahan racun yang merengsakan kulit, mata dan sistem pernafasan.

Pekatan Pencuci Super Organik BASIC H² tidak mengandungi bahan-bahan di atas mahupun bahan-bahan berbahaya yang lain.

Hubungi saya melalui emel untuk mendapatkan produk ini!

Comments

adda syuhada said…
mana nak dapat yer benda ni? ada jual kt kedai ker?
Nor said…
adda syuhada : produk ni takde jual di kedai. ni produk Shaklee, saya ada stok kalau berminat. hubungi saya melalui emel lebih mudah.