Wednesday, December 14, 2011

  Vitamin untuk kanak-kanak

Apa khabar anak-anak hari ni? Umi doakan semuanya sihat dan ceria selalu. Musim cuti sekolah begini mesti ramai yang sedang berehat di rumah, kan? Walaupun sedang bercuti, jangan sampai abaikan kesihatan ye. Maklumalah cuti begini boleh ambil peluang lari dari rutin harian, ada yang lewat bangun, ada yang lewat sarapan dan ada juga yang skip makan vitamin.  Haa..jangan macam tu ye anak-anak!

Kalau boleh ambil sendiri vitamin ni, alhamdulillah senang hati mak dan ayah.  Kalau masih belum pandai nak ambil sendiri, minta tolong mak atau ayah atau abang ye.  Yang penting jangan abaikan kesihatan. Pesan juga pada mak ayah supaya ingatkan anak-anak untuk rajin makan vitamin.  Maklumlah vitamin ni penting untuk tumbesaran dan kesihatan anak-anak.  Kalau dah sakit, lagi susah hati mak ayah kan? Bukankah mencegah itu lebih baik dari mengubati?  Rasulullah s.a.w pun pesan supaya kita rajin jaga kebersihan, jaga kesihatan.

Tak tahu nak makan vitamin apa? Ohh senang aje, bagitau pada mak ayah supaya bekalkan anak-anak dengan vitamin ini:
 untuk anak-anak 4-12 tahun
 ini pula untuk anak 1-3 tahun
Jangan lupa ye anak-anak semua! Ibu ayah juga jangan lupa berikan vitamin K(kasih sayang) juga untuk anak-anak ye?

Jika perlukan maklumat lanjut, sila hubungi:




0 comment

 

Jom masak bersama anak-anak! Copyright © 2010 DapurAulad.blogspot.com