Thursday, June 16, 2011

  Biskut bekalan balik ke asrama

Setiap kali cuti panjang persekolahan kakak Syaima' akan request biskut ini sebagai bekalan untuk balik ke asrama.  Maklumlah duk di asrama menu makan agak terhad, tak boleh nak keluar beli jajan dan sebagainya.  Jadi bekalan biskut macam ni sangat perlu katanya.  teringat umi masa zaman duduk asrama dulu-dulu.  Kalau outing pun beli biskut murahan je, maklumlah zaman tu umi tak mampu nak beli biskut chipsmore mewah-mewah macam sekarang (waktu tu chipmore ni dah kira mewah sangat), dapat beli biskut Marie pun dah kira bersyukur sangat.

Tapi betullah kata abi, zaman dah berubah.  Yang penting kita makan dan beli mengikut kemampuan kita.  Tak mengapa beli yang mahal lebih sikit, asalkan kita tak kedekut, tak membazir dan tak rasa ujub dengan rezeki yang Allah beri.  Nikmat yang Allah kurniakan ini dapat kita kongsikan bersama orang lain yang mungkin tidak berpeluang nak merasa makanan sebegini.

Ok, cukuplah celoteh tu, jom kita lihat hasilnya.  Resepi boleh rujuk sini.

putar mentega dan gula
 
tambah choc chip je, takde kacang

gaul rata


lumayan kan?


Jika perlukan maklumat lanjut, sila hubungi:




2 comments

 

Jom masak bersama anak-anak! Copyright © 2010 DapurAulad.blogspot.com