Monday, March 14, 2011

  Bercuti di Tambun

Sempena cuti sekolah kali ini kami sekeluarga bersama nenek, atuk, amu Faroque sekeluarga dan keluarga Tok Cik telah berkunjung ke Tambun, Ipoh Perak.  Ini kali pertama kami bawa anak-anak ke sana, maklumlah cuti panjang begini baru berpeluang ke luar negeri (luar Selangor je hehe..).  Tok cik telah sewakan sebuah rumah di sana sepanjang penginapan kami selama 2 hari 2 malam.  Antara tarikan utama ke Tambun adalah:


Taman tema ini dibuka pada pukul 10 pagi.  Awal lagi kami dah sampai, ramai juga yang berkunjung ke sini.  Tiket masuk untuk seorang dewasa (12 tahun ke atas) adalah RM38, manakala kanak-kanak pula RM32.  Syifa' dan Fawwaz (sepupu) adalah sebaya iaitu 4 tahun, tapi Fawwaz dikenakan bayaran kerana ketinggiannya lebih 90cm!  Ada hikmah juga anak-anak umi ni tak berapa nak tinggi (macam umi la ni..), jadi tak dikenakan bayaran masuk.

Anak-anak bila jumpa air memang suka sangat, dari kolam kecil, kolam besar hingga ke kolam air panas semuanya mereka terjah.
sebelum..

selepas...

Waktu malam kami buat barbeque di perkarangan rumah sewa tu.  Pendekata waktu bercuti begini asyik makan dan makan tak henti-henti. 

Sebelum berangkat pulang, kami singgah ke gerai jual buah-buahan.  Semestinya buah ini yang menjadi buahtangan bekal balik nanti.
limau bali yg sinonim dgn pekan Tambun

Jika perlukan maklumat lanjut, sila hubungi:




0 comment

 

Jom masak bersama anak-anak! Copyright © 2010 DapurAulad.blogspot.com