Multivitamin

Siapa pernah makan 28 jenis vitamin & mineral sekaligus? Umi memang amalkan makan semua ni lepas ambil sarapan pagi.  Subhanallah, banyaknya! Tapi jangan risau, semua 28jenis nutrient penting ini terkandung hanya dalam 1 kapsul Vitalea (multivitamin).

Jom baca apa yang terkandung dalam Vitalea Shaklee. 
kredit kepada MommyLyna

Bagi mereka yang tidak mengamalkan pengambilan vitamin, dan mereka yang mengamalkannya juga pasti mencari yang terbaik untuk kesihatan berpanjangan. Bagi yang belum tahu, ya.. vitamin suplemen ni nama je sama tapi hakikatnya tak sama.
Misalnya Vitamin A, ia boleh datang dalam 2 bentuk : sintetik atau natural. Sintetik tu maknanya diperbuat dari bahan yang mempunyai elemen2 yang sama dalam satu molekul Vitamin A tu. Hatta walaupun benda tu adalah kulit lipas ke, bitumen ke, plastik ke, apa2 saja asalkan rantainnya sama. Pendekata, macam bunga plastik lah. Janji nampak sama. Natural pula dari bahan semulajadi… tapi kena tengok juga. Ada yang bahan semulajadinya tu se-coet je..
Lepas tu, katakan natural, ada 2 jenis juga : plant-based atau animal-based. Yang plant-based lebih bagus kerana biasanya ia dalam bentuk beta-karotena. Beta karotena lebih baik dari Vitamin A tulen kerana ia hanya ditukar menjadi vitamin A bila diperlukan oleh tubuh kita saja.
Vitamin A dalam Shaklee terdapat dalam Carotomax dan Vitalea. Vitalea adalah multivitamin Shaklee. Bagus ke multivitamin Shaklee ni?
  • Mengandungi 28 vitamin dan mineral yang diperlukan oleh tubuh.
  • Ujian kaliti dijalankan ke atas multivitamin Shaklee melebihi 340 jenis, termasuk ujian klinikal.
  • Meningkatkan kesihatan secara keseluruhan
  • Memberikan perlindungan menentang kerosakan oleh radikal bebas
  • Menyokong jangka hayat dan fungsi hati,usus dan mata
  • Meningkatkan kekuatan tulang dan sistem imunisasi tubuh
  • Diperbuat dari bahan semulajadi dan menjalani peroses semulajadi

Comments